Den Haag, Nederland

19. Toetje

23 september 2017 - Den Haag, Nederland

A. Wat eet ik zoal?
1. Meegenomen van huis in plastic flessen: 3 porties van macaroni en rijst. Plaatselijk gekocht: ham in blik/saté stukjes en een mix voor macaroni/rijst: zes dagen avondeten.
2. Van huis meegenomen 4 noodrantsoenen voor het geval geen super in de buurt beschikbaar is. Hiervan heb ik er twee gebruikt.
3. Een keer kipfilet en twee keer diepvries vis; steeds met potje groenten erbij.
4. Twee keer rozijnenbrood met kaas die ik overdag niet gegeten had.
5. Altijd Cup of soup vooraf en een bakje yoghurt toe.

B. Wat kost een camping tegenwoordig?
Ik was tussen €10-20 kwijt. Het duurst zijn de campings met extra voorzieningen. Voor stroom ben je aangewezen op het stopcontact in het sanitair. Bij minicampings kan dat wel, bij de grotere ben je aangewezen op een Eurostekker die het terrein beschikbaar stelt al dam niet met een verlengkabel. Vaak moet je een borg betalen van €5-15 euro. Een paar kreeg je hem zo mee met het vriendelijke verzoek hem de volgende ochtend terug te brengen.

C. Kwaliteit van het sanitair? Alle campings hebben doorgaans prima sanitaire voorzieningen. Met die ervaring koos ik bij voorkeur de mini's.

D. Wat is mij het meest tegengevallen? Verrassend weinig! Ik had meer verwacht van de bezoekjes aan de natuurparken op de rustdagen. Van de rust heb ik genoten; van de natuur op die parken iets minder dan gehoopt. Het weer hielp niet mee, het pontje bij Hansweert ook niet. Tijdens het fietsen heb ik enorm genoten van het landschap en wat er zoal op of langs het liep/stond. En van de mensen die ik tegenkwam waarmee je een praatje kon maken. Zonder dat zou de fietstocht saai zijn

E. Wat neem ik de volgende keer niet mee? Ik kan met minder kleding toe. Het fotostatief heb ik heel weinig gebruikt. Ga niet meer mee. Voor de rest ben erg blij met de hele uitrusting. Daar ga ik niets aan veranderen.

F. Wat neem ik de volgende keer wel mee? Een kurkentrekker!

G. Wat ga ik de volgende keer anders doen? Steviger ontbijten. Na de fietstocht ben ik drie kilo afgevallen. Dat wilde ik voorkomen. Dit keer ben ik toch nog anderhalve kilo afgevallen. Mijn ontbijt is te mager. Drie volkorenbrood camera met pitjes waarop ik jam of smeerkaas doe blijkt te weinig. Naar een uur begon ik al weer trek te krijgen en begon ik aan mijn krentenbol met kaas. Om het uur ging dat zo. Daarmee sloeg ik lunch feitelijk over. Het avondeten was ruim voldoende.

H. Hoeveel kilometers heb ik gereden: 910 km.

I. Wat zijn mijn plannen voor het voorjaar? Ga ik over nadenken. Daar is de winter voor.

Bedankt voor alle aandacht tijdens mijn fietstocht. Ik vond het steeds een plezierige dagafsluiting. Keek altijd uit naar eventuele reacties. Het toetje na een kostelijke maaltijd!

1. Gerda:
    23 september 2017
    dank je wel voor dit toetje, een extra aanvulling van je dagelijkse bezigheden
    in ieder geval een ervaring rijker, op naar het volgende avontuur
  2. Janine:
    23 september 2017
    Leuk toetje john. Je hebt weer wat geleerd ook volgende keer weer iets minder aan bsgage. Ben benieuwd wat er uit de bus komt voor volgend jaar.
    vind trouwens dat je een respectabel aantal kilometers hebt afgelegd
  3. Laus:
    23 september 2017
    Hoi John, Bij zo`n fietstocht moet je inderdaad goed eten, ook `s-morgens. Dan gaat de fietstocht niet ten koste van je gezondheid. Ik heb het erg leuk gevonden om te reageren.
    Heb jij nog wat van Franklin gehoord? Ik zal Marian eens bellen.
  4. Ed:
    23 september 2017
    Het waren in ieder geval leuke belevenissen, die je met óns gedeeld hebt, bedankt daarvoor.