Den Haag, Nederland

17. Naar huis

22 september 2017 - Den Haag, Nederland

Nee hè, heb ik geen kurkentrekker bij me. Thuis gelaten. Heb ik niet nodig, dacht ik. Wat nu? Het feestje moet dan maar een dagje wachten. Dan maar koffiedrinken in het tentje op het terrein. Bij deur daar zag ik al dat dat niet ging gebeuren. Gesloten! Maar de deur stond open. Zag iemand een biertje drinken, dus naar binnen. Hij vertelde dat het echt dicht was. Zijn vrouw kwam er ook bij om dat te bevestigen. Ik draaide mij om om de zaak uit te gaan, zag ik in een flits een paar wijnflessen op de toonbank staan. Ik draaide mij weer om en vroeg of ik een kurkentrekker kon lenen. Dat kon! En zo kon het feestje alsnog beginnen.

De volgende ochtend om 10 uur zat ik op de fiets. Nog een laatste foto van het duin om langs het Oostvoornse Meer naar de Maasvlakte te fietsen. Steeds een raar idee om tussen de indrukwekkende fabrieken door te fietsen. De lucht daarvan was wat minder. Op de fastferry hoefde ik niet lang te wachten. Binnen een kwartier was ik in Hoek van Holland. De laatste 15 km vond ik lastig. Waarom, geen idee. Die dag kom ik maar aan ruim dertig kilometers. Aan de afstand kan het niet aan liggen. Had wind mee. Het zal de weemoed zijn. Het is echt over met de pret.

Thuis uitgepakt. Wasmachine aangezet. Een paar flinke boterhammen met pindakaas gegeten. Ik ben thuis. Lekker!

1. Gerda I:
    22 september 2017
    Welkom thuis, we hebben genoten van je verslagen en foto's. Goed van je, zo'n fietsvakantie! 👍😘
  2. Maarten:
    Welkom thuis. We hebben weer van je verhalen genoten 👍🏻
  3. Peter:
    22 september 2017
    Hoi John, mooie prestatie! Ondanks het weer ongevoelig geweest voor B&B en hotelkamers. Chapeaux👌!!
  4. Corrie:
    22 september 2017
    Tegenstrijdig hè John, lekker naar huis en toch die lastige laatste kilometertjes.... in ieder geval heb je nu alle voors in het voorjaar en tegens vorige week qua weer gehad.
    Op naar de plannen voor volgend jaar! Bedankt voor dagelijkse reisverslagen en voor vannacht heerlijk je warme bedje in.
  5. Ed:
    Hoi John,
    Dát was genieten van je uitgebreide reisverhalen én je mooie foto's Welkom thuis.
  6. Laus:
    22 september 2017
    Hoi John, Wat een tocht heb je gemaakt. Dank voor je verhalen. Gelukkig heb je dat wijntje ook nog kunnen nuttigen op het eind van de tocht. Ondertussen hebt veel aardige mensen ontmoet, een verrijking. Spreek je gauw.