Kamperland, Nederland

15. Naar Domburg

20 september 2017 - Kamperland, Nederland

Michiel de Ruijter heb ik gedag gezegd! In Vlissingen voor de niet ingewijden. Wat een gezellige plaats is dat. Daar had ik best wat langer willen blijven. Maar ja, bij Michiel zit ik ook op de Noordzeefietsroute, die langs Den Haag komt. Daarmee is het einde van de fietstocht in zicht gekomen. Lekker om iedereen weer te zien, kinderen, kleinkinderen en vrienden. Zucht!
De tocht begon waar hij gisteren is geëindigd, langs de Westerschelde met een prachtig uitzicht op de drooggevallen slikken. In 's Heerenhoek hoorde ik van de uitbater van een restaurant dat er bij Rilland- Bath waar ik gisteren langs ben gefietst een aanvaring op de Westerschelde was geweest. Maar dit terzijde.
De inpolderingsdijkjes waarop ik na 10 km zedijk wel 50 km heb gefietst slingerde gezellig door het landschap. Omgeven door populieren en fruitboomgaarden en door dorpjes waar ik nog nooit van had gehoord: 's Gravenpolder, Nissen, 's Heerenveen, Lewedorp. Daarna kwam Vkussingen en vervolgens Middelburg in zicht. Gek genoeg. Want eerst deed ik Middelburg aan. Jammer genoeg ging de route niet over het marktplein. Maar een foto van oud Middelburg heb ik wel kunnen nemen.
Wat toe nu toe allemaal gezapig aan toeging veranderde in Vlissingen. Het eerste verkeerslicht, een heuse politieauto met sirene. Ik kwam in de hectiek van een toeristen stad terecht. Onmiskenbaar bevolkt door de senioren uit Duitsland. Maar gezellig druk!
De fietsroute ging rond de binnenhaven over de buiten sluisdeuren naar de oude binnenhaven. Wat was dat leuk om te doen. Vervolgens ging de route langs Michiel de Ruiter die ik even gedag heb gezegd en over de boulevard. Daarna kwam ik snel op het fietspad door de duinen. Ook lekker om weer duindoorns met bessen te zien.
Even vóór Domburg heb ik mijn tent opgezet bij een minicamping. Mijn naam werd niet genoteerd dus die €14 werd buiten de boeken gehouden.

1. Gerda I:
    20 september 2017
    Heerlijk om je belevenissen te lezen. Morgen wel even stoppen bij de Tenallaplas en een rondje er om heen wandelen. Veel natuurmomentjes 😘
  2. Laus:
    20 september 2017
    Toch weer een hele belevenis daar in de toeristenstad Zeeland. Je hebt ook weer mooie foto`s gemaakt. Ondanks het vrije karakter van de fietstocht zul je toch wel blij zijn als je weer thuis bent. Een hele ervaring rijker, dat wel. We spreken je snel.
  3. Ed:
    20 september 2017
    Leuk dat je alles opschrijft wat je tegen komt, zo ben ik er óók een beetje bij. Mooie foto's
  4. Tiny:
    20 september 2017
    John ; Weer een leuk verhaal, ik ga ze zeker missen,vooral nu jij de
    spurt er in zet om thuis te komen, was deze zeker de laatste.
    John, goede drogen reis naar huis. groet Tiny.
  5. Janine:
    21 september 2017
    Heel goed van j om michieltje de groeten te doen. En Vlissingen heeft echt wel iets. Nu op naar den Haag