Rockanje, Nederland

16. Naar Rockanje

21 september 2017 - Rockanje, Nederland

Ik heb hem! De roodkopklauwier. De gewone klauwier heb ik niet eens gezien, maar zo maar langs het fietspad zag ik de roodkopklauwier in een boomtop. Moet gezegd, vier vogelaars waren op het fietspad met telelenzen behoedzaam aan het turen. Al zou ik willen kon ik er niet langs. Een gesprekje is al gauw aangeknoopt. Het gezelschap kwam uit Nederland en België. Reizen van hot naar her om een zeldzaamheid te scoren. Deze vogel blijkt een dwaalgast te zijn. Komt in Nederland niet voor. Is de weg kwijtgeraakt.

De fietstocht was geweldig. Meer kilometers gemaakt dan gedacht. De toeristische route valt in de duinen extra ruim uit! Maar meer dan de moeite waard. Het gevolg is wel dat een middagje Tenellaplas er bij in moet schieten. Morgen ga ik de Nieuwe Waterweg weer over.

Omdat het de laatste avond in de tent is maak ik er een feestje van. Een half flesje wijn staat warm te worden in de tent. Het is hier verrukkelijk. Windstil, behaaglijke temperatuur. Een kampvuur, dat zou het helemaal afmaken.

Nu eerst eten. Morgen een laatste reisverslag en misschien nog een toetje

1. Ed:
    Hoi John,
    Dát is zeker genieten als je ongemerkt meer kilometers maakt, zó kom je wel tot rust. In je tentje met een wijntje, Geweldig, leuke foto's.
  2. Gerda I:
    21 september 2017
    Spectaculaire dag weer! Geniet van je (voorlopig) laatste kampeeravond, proost! Goede terugfietsdag. Groetjes.
  3. Janine:
    21 september 2017
    Nog een stukje en dan weer op het honk. Waren weer mooie foto's
  4. Franklin:
    hoi John,
    Ben net terug uit Ieper. Een hele indrukwekkende fietstocht gemaakt. Alles in het teken van de 1e wereldoorlog{100 jaar geleden}

Morgen je laatste tocht. Nog veel plezier.
    Fijn om ook weer thuis te komen, denk ik