Nuland, Nederland

6. Naar Nuland

11 september 2017 - Nuland, Nederland

Een ruig dagje was het! Terwijl ik dit verslag maak, regent het. De tent dus dicht. Vandaag stond een stevige wind. Vooral de zijwind was op de Maasdijk verraderlijk. Een paar buitjes, geen stortbuien. Toch schiet niet echt op steeds regenpak aan-en uitdoen. Rond twee uur vanmiddag zocht ik een camping op. De lucht zag er dreigend uit. De beste optie was Nuland, een minicamping. Moest de tent in de regen en met windvlagen opzetten. Weer een ervaring rijker. Toen het droog werd kwam de beheerster met koffie en koek aanzetten. Gezellig! Nuland ligt iets van de route, maar die pak ik morgen weer verder op. (Het begint overigens nu te gieten! De temperatuur zakt meteen een paar graden).
De rout was weer schitterend. Vrijwel geheel een fietspad op de Maasdijk gevolgd.uitzicht op de Maas, de uiterwaarden, de gehuchten waar ik doorheen kwam. Ben de tel kwijt maar vier of vijf pontjes gepasseerd. Een pontje in Woudrichem werkt op maandag niet. Vijf kilometer verder lag een brug. Ook goed. Zo kon ik nog mooi een foto van molen en toren nemen.
De dag begon overigens met horten en stoten. Naar later bleek, zat mijn linker voordrager los. Voordat ik daar achter kwam! Spatbord liep tegen mijn band aan. Kon eerst niet ontdekken hoe dat kwam. Steeds een stukje fietsen, weer afstappen, wat kijken en rommelen Toen ik moest wachten voor brug haalde ik de tassen er eens vanaf. Bij het ervan halen voelde ik het rek bewegen. Vastzetten en eindelijk ontspannen verder fietsen.
Gisteravond kwam Henk nog langs. Henk en zijn vrouw Yvonne waren mijn overburen op de camping in Hank. Er is storm op komst, vertelde hij. Het kan hier langs de plas goed spoken. Als jouw tent het niet houdt, kun je bij ons slapen. Ruimte zat. Ik beloofde hem in dat geval graag gebruik van zijn uitnodiging te maken. Henk houdt overigens van gitaarspelen. Jaren zeventig muziek. Een ruime vijftig plusser dus. Zong er ook bij, niet onverdienstelijk.
Het giet nog steeds. Dat wordt binnen koffie drinken.

1. Franklin:
    11 september 2017
    tsjonge,tsjonge wat beleef jij een avonturen!
    Wat jammer van het weer.
    Ik hoop op een rustige nacht voor je en dat je geen gebruik hoeft te maken van de tent van Henk
  2. Gerda:
    11 september 2017
    hoi stoer om deze dag op de fiets te stappen in de regen uit de regen en er weer in, dan nog een beetje pech met de fiets, gelukkig weer verholpen en dan nog oude bekenden die je overnachting beloven als het te gek wordt, toch leuk wat je allemaal meemaakt. Maak je borst maar nat inderdaad voor woensdag storm verwacht, sterkte en slaap lekker.
  3. Tiny:
    11 september 2017
    Hoi John,het wordt wel erg vochtig bij jou, ik hoop dat wat sterks
    in je tas hebt verstopt,neem er maar een flink glas van,is overal groet voor.groetjes Tiny.
  4. Laus:
    Hoi John, Wat zijn dat mooie maar ook inspannende tochten
    Hou het wel droog vannacht, maar je bent ondertussen wel wat gewend. In het uiterste geval kun je altijd nog naar Henk en Yvonne. Leuk en handig als je zulke mensen ontmoet. Ik hoop, dat je morgen ook zon hebt, om weer een beetje op te drogen. Slaap lekker, tot morgen.
  5. Lars:
    12 september 2017
    Heb je nog leuke, mooie of bijzondere dieren gezien?
  6. Ed:
    12 september 2017
    Hoi John,
    Wat ontmoet je toch leuke mensen onderweg, jammer van het weer, toch benieuwd naar je volgende foto's mét dé bijhorende verhalen
  7. John:
    16 september 2017
    Ha die Lars, ik heb hele leuke dieren gezien. Als het een beetje kan maak ik erheen foto van. Kun je mee kijken. Misschien heb jij ze ook eens gezien
  8. John:
    16 september 2017
    Tiny, iets sterks zou heerlijk zijn. Of dat de volgende ochtend ook zo voelt weet ik niet. Probeer het maar niet. Als ik thuis ben haal ik schade in. Je bent uitgenodigd.