Naam:
Reisverhalen:
Foto’s:
114

Over mijn reis

Bezig zijn in en met de natuur is mijn grote hobby. Vaak beperkt zich dat tot mijn directe omgeving, de natuurgebieden in en om Den Haag. Het komt er nauwelijks van om de natuurgebieden verder in Nederland te bezoeken. De heen en terugreis van meer dan een uur houd mij tegen. De lol is er dan bij voorbaat er van af. Een vakantie in Nederland is dan een goede oplossing. Maar met de fietstocht naar Groningen nog vers in het geheugen, waag ik mij aan een iets avontuurlijke tocht. Langs de bekende natuurgebieden in zuidelijk Nederland, in elk geval een paar Nationale Parken (NP): NP De Biesbosch, NP De Maasduinen, NP De Meinweg, De Groote Peel, GrensparkOosterschelde de Zoom - Kalmthoutse Heide, NP De Oosterschelde, Oostvoornse duinen. Daarmee ligt de fietsroute vast. Deze loopt zoveel mogelijk op delen van de langeafstandfietspaden die Nederland rijk is: LF11 Prinsenroute, LF12 Maas- en Vestingroute, LF3 Maasroute, LF13 Schelde-Rheinroute en LF1 Noordzeeroute.

Wat ik er ga doen, doorheen fietsen of wandelen, weet ik nog niet. Alles hangt af van het weer. Veel tegenwind betekent minder kilometers fietsen dus minder tijd voor verblijf. Meer dan veertien dagen mag het niet in beslag nemen. Voorlopig ga ik er van uit dat ik zaterdag 9 september 2017 vertrek. Dat betekent dat ik zaterdag 23 september 2017 weer thuis ben. Het kan een paar dagen later zijn als het te slecht weer is.

De kampeerspullen van het voorjaar liggen voor het grijpen. Nog een paar boodschappen doen voor de nodige proviand onderweg. De campingapp staat nog op mijn mobiel, mijn fietsnavigatie brengt mij naar de plek waar ik die avond wil overnachten.

Bezochte landen

Ik heb 1 land (1%) bezocht: