2.0 Een nieuwe uitdaging

12 maart 2018 - Wateringen, Nederland

Het stond altijd al op mijn verlanglijstje. Een fietstocht door Engeland. Eigenlijk een rondje Noordzee, maar dat is nu nog te hoog gegrepen. Bovendien ben je daar een paar vakanties mee bezig. Nee, ik hou het nog op Engeland.

Een paar jaar geleden had ik eens een route in Engeland uitgestippeld. Dat heb ik als vertrekpunt gekozen. Op https://sustrans.org.uk zijn alle nationale en regionale fietsroutes in de United Kingdom terug te vinden. De uitdaging is een route te vinden die niet te zwaar is, via Dover naar het vaste land gaat en mij in drie weken terugbrengt in Den Haag. Niet onbelangrijk is uit te zoeken waar de campings zijn die tenten accepteren en voor eventualiteiten de Bed&Breakfast lokaties. Voor beide situaties zijn websites handig.

Frankrijk en België zijn min of meer bekend terrein. Niet in het minst omdat de Nederlandse landelijke fietsroute nr.1 in de buurt van Calais begint en langs de kusten van België en Nederland naar Den Helder loopt. En ik op Nederlands grondgebied al grotendeels gefietst heb. Dus ga ik dat niet nog eens doen. Mijn route door België loopt via Brugge, Gent en Antwerpen richting Rotterdam. De kaart geeft de hele route weer.

De laatste details werk ik nog uit. Alle tijd daarvoor.